Sunday, May 2, 2010

SaTu PerTeMuaN Di LauT MeRaH

Assalamu'alaikum Warohmatullahi Wabarokatuh...

Alhamdullilah, dengan izin Allah SWT maka dengan ini rasminya blog yang diberi nama LAUT MERAH diwujudkan.

Blog ini insyaallah akan menjadi tali ikatan antara aku dan dia. Negara Jordan dan Mesir bersempadan dengan Laut Merah. Moga pertemuan di Laut Merah ini akan menjadi satu kenyataan. Amin.....

Maka Terimalaaaaahhhhhh ................sedikit sebanyak gambar2 yang di snap...


coral yang sangat menarik!!!

Coral coral yang indah ... dan alhamdullilah pada hari tuh, air agak jernih, so memang boleh nampak dengan clear ikan ikan berenang renang bersama sama gitu ....

Pelbagai coral ada .....

Malangnya aku tak tau nama nama coral (coral ada nama ker?)

Ikan ikan berenang renang dengan bebas ....
Kerang / Kepah pelabagai warna ada ...

Aku paling suka coral warna ungu ... sebab memang menyerlah ....
Mereka mereka yang menyelam dan berenang di lautan ....
Ikan apa, aku tak tau .....

Lagi coral warna ungu ...

Ikan belang yang kiut sedang berenang...
Lembut mengalun alun coral coral di dasar lautan ...

coral yang melambai2 pertemuan itu...

Pemandangan yang indah terbentang di hadapan mata (or bawah mata?)
Lembut sungguh coral coral ini ....

Kepah yang besar!!!
Semua gambar coral dan ikan yang mana aku tak tau namanya ....

Yang ini aku tau species coral nih .... PEPSI CAN!!! Memang tak bertanggung jawab kannnn!
Rumput rampai lautan ....

Ikan ikan bermain main di celah celah coral ....
Aku terpegun dan terapung apung di sini for quite some time ... sebab suka dan asyik tengok ikan ikan nih ....
Landscape di dasar lautan ...

Coral dan ikan ...

Anak anak ikan bermain main .... memang suka dengan anak anak ikan nih ... comel!!!

Lembut berayun ayun coral nih ....

Species Coral yang semua orang tau kaannn .... So next time , make sure simpan semua sampah sarap!!!
Sibuntal
Sibuntal lagi...
Sibuntal ... aku spend quite some time lihat aksi si buntal nih ....
Ikan keluar masuk celah celah coral
Ikan main main di celah kepah

Itulah gambar2 yang di snap oleh seseorang di Laut Merah. Sungguh cantik ciptaan Allah SWT.
Bersamalah kita menjaga alam semulajadi...

~UPPA~

1 comments:

ked sassin said...

maaf..smoga doa kita akn sntiasa dbrkati dn dmkbulkn suatu hri nanti,,insyallah

Post a Comment

komenlah kalu tak malu.. hehehe sila bagi pandangan yang bernas, semoga menjadi ilmu yang berguna...