Friday, May 7, 2010

ShouTMix DaH MunCul.. BoLehLaH NaK PeKik pOm...

Assalamu'alaikum Warohmatullahi Wabarokatuh...

Alhamdulillah, dengan izin Allah SWT blog Laut Merah ini dah ada ShoutMix. Gadjet ini sedikit sebanyak membolehkan pengunjung blog ni ber'chatting' sesama sendiri. Selain itu, dengan kewujudan ShoutMix ini juga besar harapan saya agar ikatan ukhwah sesama kita akan lebih kuat.

Boleh pekik sesuka hati ke???

InsyaAllah saya tak menghalang kalian semua untuk berpekik apa sahaja. Besar harapan saya juga agar kalian semua dapat menjaga tingkah-laku, adab2 bercakap. Ikutilah Sunnah Rasulullah SAW.Di sini saya garapkan perkara2 yang tak seharusnya kalian menyalahgunakan ShoutMix ini.

1~Tidak mengejek sesama kita dengan menggunakan kata2 kesat yang dapat mengguris hati sesiapa sahaja. Tindakan Banned akan diambil jika perkara ini berlaku.

2~Tidak mencarut atau menggunakan kata2 lucah yakni 18SX kerana pengunjung blog ini juga ada yang kanak2. Maka tidak sesuai dan seboleh2nya tidak sekali-kali melafazkan perkataan sebegitu.


3~Penyamaran ID pengunjung lain amat tidak digemari oleh saya. Jadilah kamu semua seperti diri kamu sendiri. Jika terdapat juga kes2 penyamaran ini, ingatlah Allah maha melihat setiap sesuatu tindakan yang kita lakukan.

p/s: Gunakanlah kelebihan gadjet ini sebaik mungkin. Semoga ukhwah kita semakin rapat. Terima Kasih!!!


0 comments:

Post a Comment

komenlah kalu tak malu.. hehehe sila bagi pandangan yang bernas, semoga menjadi ilmu yang berguna...